Top

Händel, Rinaldo, Prinzregententheater München

  • Händel, Rinaldo, Prinzregententheater München
  • Händel, Rinaldo, Prinzregententheater München
  • Händel, Rinaldo, Prinzregententheater München
  • Händel, Rinaldo, Prinzregententheater München
  • Händel, Rinaldo, Prinzregententheater München
  • Händel, Rinaldo, Prinzregententheater München
33,95

Rinaldo, George Frideric Handel.
Vanuit het Prinzregententheater, München

Release datum: 01-04-2003
Label: Arthaus Musik
Omschrijving: Opera
Art.nr.: 100388

Opera Seria in drie aktes
Orkest van de Bayerische Staatsoper, Harry Bicket
Bezetting: Deborah York, David Walker, David Daniels

Special Feature: Handel – The Entertainer, a portrait of the composer

Speelduur: 217 minuten (opera 163 min., portret Handel 54 min.)
Opnamejaar: 2001
Menu talen: GB, DE, FR, ES
Ondertiteling: GB, DE, FR, ES, IT
Beeldformaat: 16:9
Geluid: PCM Stereo, Dolby Digital 5.1, DTS 5.1
Artikelcode: 100 388

De Pers:

“David Alden’s nieuwe productie van Rinaldo
was vanaf het begin een succes en werd briljant vormgegeven door Paul Steinberg en Buki Shiff. De zang was fantastisch: David Daniels was in topvorm als Rinaldo; Noëmi Nadelmann als een overrompelende Armida; Egils Silins, de enige ‘gebroken’ mannenstem, als Argante. De andere Amerikaanse counter-tenor, David Walker (Goffredo), zorgde er voor dat Daniels genoeg competitie had… Een goede en representatieve uitvoering.” The Times

Handel nam elke denkbare uitdaging aan bij het toonzetten van het libretto van Rinaldo, en daagde niet alleen de zangers, maar ook degenen die het werk vorm moesten geven, uit. De première werd besproken in The Spectator van 6 maart 1711 als zijnde ‘gevuld met donder en bliksem, licht en vuurwerk’.

München had behoefte aan een minstens zo explosieve productie voor de locale première van het werk in het Prinzregententheater, en vertrouwde deze taak toe aan regisseur David Alden. Gelukkig beschikt Alden over de gave een potentieel rigide werk te laten sprankelen, terwijl het verhaal helder en logisch uit de doeken gedaan wordt. Hij voorzag het stuk tevens van alle special effects denkbaar waarmee het werk stond als een huis dankzij een serie uitzonderlijk boeiende beelden. De rust die de aria’s uitstraalden, werd gevolgd door een gevuld en levendig toneel.

We kregen al de visuele sprankeling die we konden wensen met bijpassend vocaal vuurwerk. David Daniels’ Rinaldo doorstond de vergelijking met zijn illustere 18e eeuwse voorgangers met gemak. Zijn counter tenor is één van de mooiste stemmen die ik gehoord heb. Als Armida vuurde Noëmi Nadelmann coloratuur op ons af of het niets was. David Walker liet zich ook van zijn beste kant horen met een stem die helderder is dan die van Daniels, en bijna net zo flexibel. Harry Bicket schiep zijn eigen wonderen vanuit de orkestbak.” Opera Now


Resencies en klantwaarderingen (0)
Type de code over
Stuur naar een vriend
@
@
Type de code over